1. Top of the Rock Observation Deck: Skip the line
Från 610 kr
"Gillar att de körde för och efterfest"
Petra tor, 7 nov 2024
Ticmate - Vi gör ditt evenemang internationellt!
Ticmate startades 2006. Ticmates affärsidé är Internationell försäljning av biljetter och resor till evenemang runt om i världens storstäder. Målet är att bli den ledande aktören i Europa på internationell försäljning av biljetter och resor till olika typer av evenemang. Som ett första steg i lanseringen startades LondonMusikaler.se. Expansionen har varit snabb och framgången är idag ett faktum. LondonMusikaler.se finns nu på femton olika språk i tjugo länder, med en jämnt fördelad biljettförsäljning på samtliga marknader.
Ticmate har också varit initiativtagare till TV3:s talangprogram West End Star, där den kvinnliga
huvudrollsinnehavaren till Monthy Python-musikalen Spamalot i Londons West End röstas
fram med tv-tittarnas hjälp.
Vi arbetar kontinuerligt med att hitta och utveckla nya projekt.
Är du arrangör av ett evenemang som besitter internationell potential?
Kontakta oss, vi hjälper dig att nå
ut i världen.
Före
I nära samarbete med arrangören utförs research och kartläggning för att hitta bäst lämpade
internationella publik. Därefter fastställs handlingsplan och strategi för att framgångsrikt nå
den utvalda målgruppen och att etablera arrangemanget internationellt.
Under
Stödjande och effektiv Internationell marknadsföring och biljettförsäljning av evenemanget vilket
genererar merförsäljning och placerar evenemanget på världskartan.
Detta kan t.ex. innebära skräddarsydda siter och sponsrade internetlänkar på lokala språk.
Dessutom har Ticmate erfarenhet av att skapa exklusiva samarbeten med resebyråer,
turistbyråer och andra intresseorganisationer, TV-format och dylikt.
Google använder Ticmate som case study hur man framgångsrikt
använder AdWords på lokala språk.
Efter
Resultatet av projektet utvärderas genom precisa mätningar, omfattande efterbearbetningar
av den internationella publiken samt landsvis gjorda analyser ända ner på lokal ortsnivå.
Den samlade informationen är mycket värdefull vid t.ex. planering av internationella
turnéplaner, planerad export av musikal utanför Broadway eller West End etc.
På Ticmate ser vi en tydlig trend i att intresset för internationella evenemang kommer att öka de närmaste åren. Det visar inte minst det stora intresse vår bifirma LondonMusikaler.se ådragit sig under kort tid. Den totala marknaden för live-evenemang ökar också stadigt år för år. 2007 innebar t.ex. publikrekord för West End i London. Över 13,6 miljoner fanns i publiken.
Denna trend verifieras av IPK:s studie som, genom undersökningar, kommit fram till att ”Event Travel”, dvs. resande till kultur- och sportevenemang är den snabbast växande sektorn inom reseindustrin.
Trender visar också att själva evenemangen och upplevelserna i allt högre grad styr destinationen för resandet. Samtidigt har den generella kunskapen och systematiseringen för att nå internationella kunder med budskapet om nya evenemang generellt brustit i branschen. Det är här Ticmate ser potentialen.
Ticmate har ett eget nätverk av internationella marknadsförings- och försäljningskanaler. Vår specialbyggda, tekniska plattform parat med mångåriga erfarenhet och know how, skapar intresse kring - och hittar publik till - internationella evenemang inom musikal, opera, kabaré, sport och konserter. I framtiden kommer våra kunder även kunna boka resa, hotell och måltider utan att lämna våra sajter.
Grundare och huvudägaren till Ticmate, Marcus Moeschlin, har mångårig erfarenhet av biljettförsäljning till internationella evenemang. Han var bland annat en av initiativtagarna till nätverket Global Tickets, där 22 länder köpte och sålde internationella evenemangsbiljetter mellan varandra. Dessutom har han arbetat med specifika uppsättningar. Marcus var t.ex. ansvarig för den svenska lanseringen av Peter Jöback i Miss Saigon och Petra Nielsen i Chicago The Musical, bägge två uppförda i London. Enligt Sue Uings på Cameron Mackintosh var under denna period 30 % av publiken tillresta svenskar.
I samband med detta lanserade Marcus Moeschlin även idén att en svensk borde hyra och fylla Royal Albert Hall i London med sina landsmän. Robert Wells var positiv till förslaget och här grundlades ett samarbete som ledde till att Wells drog fullt hus i Royal Albert Hall, tre år på raken, med en majoritet av svenskar i publiken.
Är du en arrangör som vill nå ut till internationell publik?
Maila till
international.event at ticmate.com så inleder vi en dialog.